Néhány éve már, hogy a Mozilla elkaszálta azt a programját, amelynek keretén belül szponzorált tartalmakat jelenített meg a Firefox böngésző új lap oldalain. A jelek szerint a szervezet most újra próbálkozik.
Amikor valaki most megnyitja a Firefox új lap oldalát, akkor kevert tartalmakat lát a leggyakrabban meglátogatott oldalak alapján, illetve ajánlások is megjelennek, a Pocketnek hála (ezt a Mozilla tavaly vásárolta fel).
A Firefox Quantum óta a tartalomajánlások a Pocketen keresztül jönnek, és egyes felhasználóknál már személyre szabott ajánlásokkal kísérletezik a Mozilla. A következő lépcső az, hogy jönnek a szponzorált ajánlások.
Eleinte csak kis számú amerikai felhasználónál jelennek meg ezek. Ha a lépés hatására nem robban ki botrány (mint legutóbb történt, amikor a Mozilla a böngészőbe helyezett reklámokkal akart pénzt keresni), akkor várhatóan idővel minden felhasználóhoz eljutnak ezek.
A Mozilla szerint fontos dolog, hogy a szponzorált ajánlásokhoz nem gyűjtik a személyes adatainkat, minden helyileg, a böngészőn belül történik. Jelenleg minél többet használja valaki a Firefox 57-et vagy 58-at, annál valószínűbb, hogy személyre szabott cikkajánlásokat kap. Elvileg így lesz ez a szponzorált tartalmakkal is majd.
A Mozilla a legtöbb pénzt jelenleg keresőszolgáltatókkal kötött megállapodásokból és adományokon keresztül keresi. A reklámok új bevételi forrást nyithatnak, ha sikerül olyan formában megoldani a feladványt, ami nem dühíti a Firefox felhasználóit.