Az év első felében a Netflix több mint egymillió előfizetőt vesztett, a válságüzemmódba kapcsoló streaming óriás pedig nemcsak a profiljukat megosztók ellen hirdetett keresztes hadjáratot, de júniusban azt is beharangozta, hogy egy olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetési konstrukciót indít.
Egy ideig úgy tűnt, hogy a hirdetések csak valamikor 2023-ban köszöntenek be a platformra, ám a Netflix - a jelentések szerint a hasonló előfizetési modellt indító Disney+ beelőzésének érdekében - végül megsiettette a dolgokat, és a tegnapi nap során el is indította az árérzékeny közönséget célzó előfizetését.
A reklámokkal teletűzdelt "Basic with Ads" előfizetési modell egyelőre csak 12 országban (Kanada, Nagy-Britannia, Ausztrália, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Korea, Mexikó, Spanyolország és Kanada) érhető el, havi 6,99 dolláros áron, ami 3 dollárral olcsóbb, mint a normál előfizetés amerikai ára.
A kedvezményért cserébe viszont az óránként 4-5 alkalommal felbukkanó, 15-30 másodperces hirdetések elviselésén túl is komoly kompromisszumokat kell kötni: a nézők legfeljebb 720p-s felbontásban nézhetik a műsorokat, nincs szimultán eszközökön való streamelés, nincs letöltési lehetőség és bizonyos tartalmak sem érhetők el. Az utóbbi mögött ugyanakkor valamilyen licencelési probléma áll, melynek a kapcsán a Netflix azt ígéri, hogy idővel meg fogják oldani.
Arról egyelőre nincs információnk, hogy Magyarországon mikor indulhat el az új konstrukció, a legérdekesebb kérdés azonban egyértelműen az ár, hiszen a 6,99 dolláros amerikai havidíjat átváltva valamivel drágább összeg jön ki, mint a jelenlegi 2490 forintos alapcsomag. Ebből arra következtethetünk, hogy vagy nálunk lesz valamivel olcsóbb a reklámos Netflix, vagy az összes csomag árát megemelik.