Bár az önvezető technológiák sokat fejlődtek az elmúlt évek során, és a Tesla új szoftvere kapcsán is biztatóak az első visszajelzések, még továbbra is adódnak problémák, aggályok a használatát illetően. A múlt héten például egy vicceskedő San Fracisco-i férfi "csapta be" a helyi robottaxikat egy stoptáblát ábrázoló pólóval.
A technológia sérülékenysége ellenére a koncepció működőképes, és a szellemet már biztosan nem lehet visszazárni a palackba. A héten egy hat évvel ezelőtti tragikus baleset került be ismét a hírekbe, amellyel kapcsolatban egy benyújtott kereset ügyében még mindig nem született döntés a bíróságon.
2018 márciusában egy Wei Huang nevű mérnök, aki az Apple alkalmazásában állt, halálos közúti balesetet szenvedett a Tesla Model X-jének Autopilotját használva. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) megállapította, hogy a sofőr figyelmetlensége és a funkció hibás működése egyaránt okolhatók a történtekért.
Most lett volna esedékes a bírósági tárgyalás, ahol a Tesla védekezhetett volna a benyújtott kárigény kifizetése ellen. Eredetileg ez is volt a vállalat terve, hiszen azzal hárítják felelősségüket, hogy Huang a telefonján játszott a baleset megtörténtének időpontjában, és a vezetést kontrollálatlanul hagyta rá az autonóm vezetési rendszerre.
A vizsgálat során ez az állítás végig csak feltételezés maradt, mert habár Huang telefonján egy játék tényleg az első volt a megnyitott appok sorában, nem lehet hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a baleset időpontjában is játszott vele. A neves EV-gyártó minden követ megmozgatott, még az Apple-t is be szerette volna idéztetni, hogy erősítse meg egykori munkavállalójának telefonhasználati szokását.
Most azonban úgy tűnik, hogy a Tesla az eredetileg tervezett jogi csatározás helyett megegyezne a baleset áldozatának hozzátartozóival. A kártérítés összegét nem árulták el a sajtó érdeklődő képviselőinek, azt azonban lehet tudni, hogy a járműgyártó által ajánlott feltételeket a felperesek elfogadták.
Az egyezség megkötése akkor fog csak életbe lépni, ha majd a tárgyalást vezető bíró is jóváhagyja azt. A bírósági dokumentumok szerint most csütörtökön, április 11-én lesz egy további meghallgatás, ahol erről születik döntés. Erre csak azután kerülhet azonban sor, ha a kaliforniai közlekedési minisztérium, amely szintén alperes az ügyben, lehetőséget kap arra, hogy kifogást emeljen.