A Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is birtokló Meta idei pénzügyi jelentései egyértelművé tették, hogy rájár a rúd a technológiai óriásra, amely nemcsak a TikTokra átvándorló felhasználók miatt került nehéz helyzetbe, de a hirdetési bevételei is csökkenő pályára álltak.
Mindezek fényében nem csoda, hogy a vállalat a még mindig növekedési pályán lévő, TikTok-riválissá áthangolt Instagram megfejésével igyekszik némi plusz pénzre szert tenni.
Az anyacég ugyanis nemrég közölte, hogy új hirdetési típusokat tesztel a képmegosztóként indult, de a TikTok sikere miatt videós tartalmakra áthangolt platformon. Ezek közül valószínűleg a felhasználói profilokon elhelyezésre kerülő reklámok keltik majd a legnagyobb visszatetszést, amelyek a képeink és videóink, vagyis az ún. Instagram Reelek között bukkanhatnak fel.
A jó hír, hogy az új hirdetések csak a nagykorú felhasználók nyilvános profiljain jelennek meg, így - egyelőre - megszabadulhatunk tőlük, ha privátra állítjuk a fiókunkat. A Meta emellett azt ígéri, hogy idővel a felhasználók is részesedést szerezhetnek az oldalukon elhelyezett reklámokból, amit az Egyesült Államokban már az idei évben tesztelni kezdenek néhány kiválasztott Insta-celebbel.
A profilokon túl az Explore, vagyis a Felfedezés-menübe is megérkeznek a reklámok, amelyek az ajánlott tartalmak közé fognak beékelődni. Ezzel azonban még nincs vége: az Instagram VR-hirdetésekkel is bővül, illetve bevezetik az ún. "Többhirdetős reklámokat". Az utóbbi egy gépi tanulással hajtott hirdetéstípus, ami további, kapcsolódónak ítélt reklámokat ajánl, ha rányomunk egy hirdetésre.
Végezetül a Meta azzal is igyekszik feltüzelni a hirdetők lelkesedését, hogy szabadon hozzáférhetővé teszi a Meta Sound Cloud zenei könyvtárat, ahol a partnerek kedvükre válogathatnak a Reels-reklámjaik alá szánt betétdalok között. A vállalat blogposztja alapján az új hirdetéstípusokat a múlt hónapban kezdték tesztelni, így akadhatnak, aki már találkoztak velük.
Mindezek mellett pedig a Facebook sem marad új hirdetéstípusok nélkül, itt szintén a Reels-funkció gazdagodik horizontálisan lapozható, 2-10 képből álló marketinganyagokkal, illetve a Reels-videók között lejátszásra kerülő, 4-10 másodperces átugorható reklámokkal.