Azt már sajnos mindenki kénytelen volt megszokni az elmúlt években, hogy a YouTube felületén különféle hirdetések tarkítják a videókat. Találkozhatunk már reklámokkal az általunk választott videó elején (csúnya esetben akár egymás után többel is), a videók után, valamint a lejátszó felületbe beugró ablakok formájában is. És persze van még egy, kifejezetten idegesítő módszer is, amelyet heteken belül még egy kicsit túltol a szolgáltató.
Arról a lehetőségről van szó, amelyet a YouTube eddig a 10 percnél hosszabb videóknál engedélyezett. Itt ugyanis a feltöltők megadhatták, hogy a videó lejátszását középen is megszakíthassa egy rövid reklámfilm. A 10 perces határt leginkább azért hozták, mert így rövidebb zenei tartalmakat, főként videoklipeket nem vág ketté semmilyen pelenkahirdetés vagy utazási ajánlat.
A 9to5Google értesülései szerint most ez a "videóközi" hirdetés lesz még két fokozattal agresszívabb. Egyrészt a YouTube leviszi az időkorlátot két perccel, tehát most már akár egy 8 perces videóban is megjelennek majd féltávnál hirdetések.
Másrészt pedig eddig az ilyen beszúrt reklámokat a feltöltőnek kellett engedélyeznie, most azonban ez megváltozik, és minden feltöltött videó esetén automatikusan bekapcsolt állapotban lesz ez az opció. Ezt mindenki maga kapcsolhatja ki, egyrészt a YouTube Studio alatt a Bevételszerzés (Monetization) pontban, a Videóhirdetések (Video advertising) szakaszban. Itt mi magunk kiszedhetjük a jelölést a videók közben automatikusan megjelenő hirdetések (Automatic mid-roll ads) sor elől, ilyenkor a feltöltött videóknál már nem kell ezzel törődnünk. De megtehetjük azt is, hogy minden egyes videó feltöltésekor kattintjuk ki ezt a lehetőséget, ami ilyenkor alapértelmezésben bekapcsolt állapotban lesz.
Mivel azonban a feltöltők többsége értelemszerűen szeretné, ha minél több pénzt kereshetnének a videós tevékenységükkel, szinte biztosra vehető, hogy jó páran nem fogják kikapcsolni ezt az opciót. Nézőként tehát egyre több olyan reklámbetéttel találkozhatunk hamarosan, amelyek a hosszabb videók lejátszását szakítják meg. Persze azzal "védekezhetünk" ez ellen, hogy YouTube Premium előfizetést indítunk, de ezzel csak annyit érünk el, hogy az idegeink és időnk helyett valós pénzzel fizetünk.