Az okostelefon-piacon rengeteg szereplő van, azonban továbbra is az Apple határoz meg mindent. Erre jutott a Strategy Analytics legutóbbi jelentése is, amely alapján a globális okostelefon-piac nyereségének a 83,4 százalékát tette zsebre az idei első negyedévben az almás vállalat.
Ez 3,6 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év eredményéhez képest, ami pénzben kifejezve újabb 10,1 milliárd dollár haszon.
A Samsung továbbra is a második, és a szektor nyereségének a 12,9 százalékát teszi zsebre, vagyis 1,57 milliárd dolláros működési nyeresége volt 3 hónap alatt. A dél-koreai gyártónál ez viszont 21,9 százalékos éves visszaesést jelent. A szakemberek szerint mindennek a hátterében a felnőtt piac áll, valamint a csökkenő haszonkulcsok.
Az összes többi okostelefon-gyártónak a nyereség csupán 3,7 százaléka jutott. A helyzetet tovább árnyalja, hogy a nagyjából 300 okostelefon-gyártóból csak körülbelül 10-nek van egyáltalán nyeresége.