Habár kétségtelenül van potenciál a metaverzumban, a jelenlegi állapotában viszont inkább egy olyan vígjátékra hasonlít, amiben szinte már sajnáljuk a szereplőket, akik saját magukat hozzák egyre kellemetlenebb helyzetbe. Mint tette például nemrég Mark Zuckerberg, a Meta vezére, akinek egyrészt dollármilliárdokat veszít a vállalata a látszólag senkit nem érdeklő metaverzum miatt, ahol ráadásul még rendes lábakat sem képesek adni a tagoknak.
Ezek után talán senkit nem lep meg, hogy az Xbox Game Studiost, a Bethesdát, és ha a felvásárlás lezárul akkor rövidesen az Activision Blizzardot is felülelő Microsoft Gaming ügyvezetője, Phil Spencer sincs jó véleménnyel a metaverzumról.
A The Wall Street Journal Tech Live 2022 konferencia során az Xbox csapat vezére a következőt mondta:
"Ha a videojátékokra gondolok, már hosszú évek óta összehozzuk az embereket 3D-s terekben, hogy menjenek és mentség meg a világot az űrlényektől, vagy hódítsanak meg egy kastélyt. Építeni úgy egy metaverzumot, hogy az úgy néz ki, mint egy tárgyaló, hát én nem ott szeretném tölteni az időm nagy részét."
A beszélgetés során Palmer Lucky, az Oculus táralapítója is nyilatkozott a témában. A most katonai drónokat gyártó vállalkozó azt mondta, olyan a Meta által fejlesztett Horizon Worlds, mint egy kísérleti autó. Mark Zuckerberg számolatlanul önti bele a pénzt, hogy egy álmot kergessen vele, de szerinte egyszerűen nem jó az irány, hiszen nem jó a termék és nem is szórakoztató.