Nem is olyan régen Tim Cook odaszúrt egy kicsit Mark Zuckerbergnek. Amikor a Facebook 50 millió felhasználót érintő botrányával kapcsolatban kérdezték, hogy mit tenne Zuckerberg helyében, azt felelte, hogy sosem kerülne ilyen helyzetbe. Méghozzá azért, mert az Apple tudatos döntése, hogy sosem csinálna terméket a felhasználóiból.
Mark Zuckerberg egy friss interjúban most reagált Tim Cook kijelentéseire. Az Apple ügyvezetőjének megjegyzését extrém módon felszínesnek nevezte, és rámutatott, hogy mivel nem mindenki tud megfizetni egy olyan szolgáltatást, mint a Facebook, ezért csak a reklámokkal támogatott üzleti modell az egyetlen járható út, ha garantálni akarják, hogy mindenki feliratkozhasson a közösségi hálózatra, aki kapcsolatban akar maradni a többiekkel.
A Facebook első embere előhúzta Jeff Bezos, az Amazon alapító-ügyvezetőjének az egyik idézetét is. Bezos korábban azt mondta, hogy "Vannak cégek, amelyek keményen dolgoznak, hogy még többet kérjenek az emberektől, és vannak vállalatok, amelyek keményen dolgoznak azért, hogy kevesebbet kérjenek az emberektől.". Zuckerberg rámutatott, hogy a Facebook azon cégek csoportjában van, amelyek keményen dolgoznak, hogy kevesebbet kérjenek a felhasználóktól, és, hogy olyan ingyenes szolgáltatást nyújtsanak, amit mindenki használhat.
A reklámokkal támogatott üzleti modell persze nem jelenti azt, hogy a cég bajba keverhet 50 millió felhasználót, akikről végül a lájkjaik alapján pszichológiai profilt készítettek (az illetők engedélye nélkül). Zuckerberg a facebookos botrányok kapcsán beismerte, hogy ő maga jobb munkát is végezhetett volna.