Hirdetés

Mark Zuckerberg szerint az okosszemüvegeké a jövő



|

A Meta elnöke abban bízik, hogy még az okostelefonokat is hátrahagyhatjuk velük idővel.

Hirdetés

Az okosszemüveg jelenleg csak egy olyan koncepció, ami pár millió embert érint világszerte. Ennyien rohangálnak legalábbis az utcákon a MetaAI hajtotta Ray-Ban szemüvegekben. Zuckerberg szerint azonban a 2025-ös év hatalmas vízválasztó lehet, amikor is a pár milliós eladásszám komolyan meglódulhat, és rövid idő alatt a százszorosára nőhet. Ez azonban egy kétséges jóslat attól az embertől, aki pár éve még azt ígérte, hogy mostanra mindnyájan VR headsetekben fogunk dolgozni a Metaverse-ben.

Fontos megjegyezni, hogy a Meta cégének Reality Labs részlege 1 milliárd dollárt hozott be a legutóbbi pénzügyi jelentése szerint. Ezt a bevételi eredményt a Meta Quest 3S erős indulásának, és a Ray-Ban okosszemüvegek eladásainak köszönhetik. Ugyanakkor a másik oldalon a Reality Labs még mindig 4-5 milliárdot veszít évente a kutatási részleg költségei miatt, így egyelőre még mindig nem tart ott, hogy profitot termeljen, vagy legalább eltartsa magát.

Hirdetés

Zuckerberg szerint ez csak idő kérdése. A legutóbbi nyilatkozatában azt állította, hogy "egyelőre telefonjaink és szemüvegeink is lesznek", de idővel az AI szemüvegek leválthatják majd a telefonokat. Ez azonban egy hosszú folyamat lesz, ami évtizedekig is tarthat, és több nehézséggel is szembetalálhatja magát.

"Rengeteg ember hord szemüvegeket manapság. Nehéz elképzelnem, hogy azok a szemüvegek egy évtized múlva ne lennének mind AI-támogatta eszközök, ahogy azt is, hogy a szemüvegeket ma még nem hordó személyek ne találnák ezt hasznosnak."

A legutóbbi befektetői tájékoztatójában nagyon lelkesnek tűnt a Meta elnöke, és az kétségtelen tény, hogy napjainkban több milliárd embernek van szüksége a látást javító szemüvegre. Tehát valóban adott egy hatalmas potenciális felhasználói bázis, azokról nem is beszélve, akik csak egy menő napszemüvegre vágynak.

Innen nézve a jövő fényesnek tűnik a Meta számára, hiszen csak a Ray-Ban 1 millió okosszemüveget értékesített 2024-ben. Az IDC csoport jelentése szerint minden gyártót egybevéve az eladási szám 2,56 millióra rúg. Az előrejelzések szerint 2028-ra már 6,4 milliónál járhatunk úgy, hogy az AR-támogatással rendelkező eszközöket nem is vesszük számításba.

Várhatóan akkor fog ez a szegmens igazán beindulni, ha a Samsung, az Apple és a többiek is rákapnak a dologra, de egyelőre a nagy gyártók még kimaradni látszanak a szemüveges buliból.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.