Az okosszemüveg jelenleg csak egy olyan koncepció, ami pár millió embert érint világszerte. Ennyien rohangálnak legalábbis az utcákon a MetaAI hajtotta Ray-Ban szemüvegekben. Zuckerberg szerint azonban a 2025-ös év hatalmas vízválasztó lehet, amikor is a pár milliós eladásszám komolyan meglódulhat, és rövid idő alatt a százszorosára nőhet. Ez azonban egy kétséges jóslat attól az embertől, aki pár éve még azt ígérte, hogy mostanra mindnyájan VR headsetekben fogunk dolgozni a Metaverse-ben.
Fontos megjegyezni, hogy a Meta cégének Reality Labs részlege 1 milliárd dollárt hozott be a legutóbbi pénzügyi jelentése szerint. Ezt a bevételi eredményt a Meta Quest 3S erős indulásának, és a Ray-Ban okosszemüvegek eladásainak köszönhetik. Ugyanakkor a másik oldalon a Reality Labs még mindig 4-5 milliárdot veszít évente a kutatási részleg költségei miatt, így egyelőre még mindig nem tart ott, hogy profitot termeljen, vagy legalább eltartsa magát.
Zuckerberg szerint ez csak idő kérdése. A legutóbbi nyilatkozatában azt állította, hogy "egyelőre telefonjaink és szemüvegeink is lesznek", de idővel az AI szemüvegek leválthatják majd a telefonokat. Ez azonban egy hosszú folyamat lesz, ami évtizedekig is tarthat, és több nehézséggel is szembetalálhatja magát.
"Rengeteg ember hord szemüvegeket manapság. Nehéz elképzelnem, hogy azok a szemüvegek egy évtized múlva ne lennének mind AI-támogatta eszközök, ahogy azt is, hogy a szemüvegeket ma még nem hordó személyek ne találnák ezt hasznosnak."
A legutóbbi befektetői tájékoztatójában nagyon lelkesnek tűnt a Meta elnöke, és az kétségtelen tény, hogy napjainkban több milliárd embernek van szüksége a látást javító szemüvegre. Tehát valóban adott egy hatalmas potenciális felhasználói bázis, azokról nem is beszélve, akik csak egy menő napszemüvegre vágynak.
Innen nézve a jövő fényesnek tűnik a Meta számára, hiszen csak a Ray-Ban 1 millió okosszemüveget értékesített 2024-ben. Az IDC csoport jelentése szerint minden gyártót egybevéve az eladási szám 2,56 millióra rúg. Az előrejelzések szerint 2028-ra már 6,4 milliónál járhatunk úgy, hogy az AR-támogatással rendelkező eszközöket nem is vesszük számításba.
Várhatóan akkor fog ez a szegmens igazán beindulni, ha a Samsung, az Apple és a többiek is rákapnak a dologra, de egyelőre a nagy gyártók még kimaradni látszanak a szemüveges buliból.