Az elmúlt hónapokban kissé felpezsdült a virtuális valóságra épülő headsetek piaca, hiszen az ősz során a Meta előrukkolt a Meta Quest 3-mal, nemrég pedig - ha egyelőre még csak az Egyesült Államokban is - az Apple is belépett a ringbe a Vision Próval.
Egyes vélekedések szerint nem igazán érdemes összehasonlítani a két terméket, hiszen a Meta üdvöskéje egy tömegeknek szánt eszköz 499 dolláros induló áron, míg az Apple egy 3500 dolláros, kifejezetten prémium élményt ígérő kütyüt húz a tehetős vásárlók fejére. A Meta élén álló Mark Zuckerberg szerint azonban igenis van értelme az összevetésnek, most pedig el is mondta a véleményét.
A Facebookot, a WhatsAppot és az Instagramot is birtokló vállalat első embere az utóbbi platform felületén jelentkezett egy néhány perces videóval, amelyben egy kanapén ülve osztja meg a Vision Próval szerzett tapasztalatait. Zuckerberg elismeri, hogy az Apple headsete lenyűgöző hardverrel bír, szerinte viszont még így sem sikerül lepipálnia a jóval olcsóbb Quest 3-at.
"Eléggé meglepett, hogy ezzel az árkülönbséggel a Quest ennyivel jobb a legtöbb dologban, amire az emberek ezeket a headseteket használják."
- hangzik a Facebook alapítójának ítélete, aki Alan Kay híres mondását idézve azt is hozzátette, hogy a jövő még nincs megírva, azt csak úgy lehet megjósolni, ha mi magunk találjuk fel. Zuckerberg szerint ugyan a Vision Pro szemkövető megoldása valóban "nagyon szép", cserébe viszont jóval kényelmetlenebb a headset viselete, mint a Quest 3-é. Ennek ellenére a jövőben a Meta is elhozza a technológiát a saját termékeibe.
A saját ló további előnyei között Zuckerberg kiemelte, hogy a Quest 3 könnyebb, szélesebb látómezővel operál és az almás konkurenciával ellentétben beépített akkumulátorral rendelkezik. A cégvezető emellett az alkalmazások kínálata kapcsán is kritikát gyakorolt, mivel szerinte jelenleg nem sok app van, ami kihasználja a Vision Pro hardverét, miközben az ő headsetük immerzív tartalmak és játékok "sokkal mélyebb" könyvtárával rendelkezik. Itt persze nem árt hozzátenni, hogy a Metának többévnyi előnye van, hiszen a Quest 3 mögötti ökoszisztéma alapjait még a 2019-ben piacra dobott első szériával kezdték lerakni.
Zuckerberg tehát egy alapvetően kiforrott, harmadik generációs terméket hasonlít össze egy más árkategóriában versengő, teljesen új szereplővel, az eddigi tesztek alapján viszont a Vision Prón valóban érezni, hogy van hová fejlődnie. A Bloomberg veterán elemzője, Mark Gurman például nemrég egy olyan prototípusként jellemezte az almás headsetet, melynek kipróbálásáért fizetni kell, az értesülései szerint pedig még az Apple mérnökei is úgy látják, hogy 4 generációra lesz szükség a kívánt felhasználói élmény eléréséhez.