A Counterpoint legutóbbi jelentése szerint a prémium okostelefonok globális piaca az idei év első három hónapja során 8 százalékkal zsugorodott. Az elemzők jelen esetben minden 400 dollárnál drágább mobilt prémiumnak tekintenek.
Éves szinten az Apple eladásai 20 százalékot zuhantak. Ennek az egyik oka, hogy a felhasználók tovább tartják meg az iPhone-jaikat. Átlagosan 3 évig, pedig korábban csak 2 év volt a jellemző. A másik ok, hogy Kínába jóval kevesebb modellt szállítottak le.
A prémium mobilok számára Észak-Amerika jelenti a legnagyobb piacot (30 százalék), Kína a második legnagyobbat (26 százalék). Ez utóbbi régióban azonban csökkentek az eladások, ami a globális eredményeket is rontotta.
A Huawei a harmadik legnagyobb a piacon, Kínában már az Apple-t is megelőzte, azonban meglehetősen borús jövő elé néz. Az amerikai helyzet miatt a növekedése lelassul. Bár most az eladások 18 százalékát a legnyereségesebb prémium mobilok teszik ki, a kialakult helyzet miatt a kutatás-fejlesztésre és a marketingre fordított költségvetést is kénytelen lesz csökkenteni a gyártó.
A két óriás nehézségeiből elsősorban a Samsung profitál: az első negyedévben eladott prémium mobilok negyede Galaxy készülék volt. Az elemzők szerint a Galaxy S10-et jobb ár-érték arányú eszköznek tartják az iPhone-oknál, ezért is ért el remek eredményeket a Samsung.
A prémium szegmensbe betörni pedig nagyon nehéz, ugyanis elvárt az erős márkanév. A OnePlus mindenesetre befért a top 5-be. A prémium kategória az 5G-s modelleknek hála pedig növekedésnek indulhatnak.