Arról már többször hallottunk, hogy a Samsung több milliárd dollárért bővíti és építi az új OLED-gyárait, miután nem bír elég kijelzőt szállítani az Apple és a többi gyártó kereslete miatt.
Az Apple azonban szeret biztosra menni, ezért alternatív beszállítókat is használ. Ennek hála nem csak árban versenyeztetheti meg a feleket, hanem arról is gondoskodhat, hogy ha az egyikkel valamilyen probléma adódik, akkor a másik forrás kapacitásának hála ne kelljen leállítsa a gyártást és forgalmazást.
Az almás cég ráadásul előszeretettel vásárol fel egy-egy elemet csak azért, hogy a riválisait nehezebb helyzetbe hozza.
A tizedik évfordulós iPhone 8 OLED-kijelzővel érkezik, a jövő évben pedig már minden iPhone ilyen panelt kap. Értelemszerűen az Apple fő partnere a Samsung lesz, amely jelenleg uralja az OLED-piacot.
Dél-koreai jelentések szerint azonban az Apple 1,75-2,62 milliárd dollárt fektethet az LG OLED-gyárába, amelyből minden egyes képernyőt az Apple-höz szállíthatnak.
Egy iparági forrás alapján jelenleg egyedül a Samsung kijelzői felelnek meg az Apple minőségi követelményeinek, bár az LG is majdnem eleget tesz a kritériumoknak. A kínai gyártók ezektől jelenleg messze elmaradnak.
Az LG új, E6-os gyára nagyjából 3 milliárd dolláros befektetést igényel, és a 2019-es iPhone-okat láthatja el panelekkel.