Roppant sikeres gazdasági negyedévet zárt a Xiaomi a Strategy Analytics elemzése alapján Európában. A kínai gyártó rekordszámú 12,7 millió okostelefont értékesített ebben az időszakban, amelynek köszönhetően a piaci részesedése 25,3%-ra nőtt. Ezzel maga mögé utasított a régióban a korábbi piacvezető Samsungot, ami 12 millió értékesítést és 24%-os részesedést realizált.
A Xiaomi emellett egyre sikeresebb az okostelefonok globális piacán is, ugyanis júliusban már a második legnagyobb piaci részesedéssel bírt, megelőzve az Apple-t.
A tavalyi éves eredményhez viszonyítva a Xiaomi az európai piacon 67,1%-os növekedést produkált, míg a korábbi piacvezető Samsung 7%-kal esett vissza. Érdekesség még a nagy három gyártó, vagyis a Xiaomi, a Samsung és az Apple mögötti feltörekvés is. Az Oppo 180%-os növekedés produkált 2020-hoz képest, míg a 2018-ban alapított kínai Realme 1,9 millió eladott egységgel 1800%-os növekedést ért el.
A Strategy Analytics vezetője, Boris Metodiev kiemelte, hogy a Xiaomi a legnagyobb sikereket Oroszországban, Ukrajnában, Spanyolországban és Olaszországban érte el, amely országokban hatalmas népszerűségnek örvendtek az elmúlt évben a Mi és Redmi szériák is.