Az utóbbi hetekben a Counterpoint Research és az IDC is rámutatott, hogy hiába gyengélkedik a globális okostelefonos piac, a drágább szegmensben versengő Apple remekül elvan a barátságtalanabb körülmények között is, most pedig egy újabb kutatás látszik alátámasztani ezt.
A Counterpoint Research ezúttal a prémium (400 dollár feletti áron értékesített) telefonok eladásainak 2022 első negyedévében (Q1) mért alakulásáról jelentkezett egy összeállítással, amely a cupertinóiak látványos megerősödését mutatja.
Az elemzőcég szerint az előző év azonos időszakához képest ugyan 8%-kal csökkentek a csúcsmobilok globális eladásai, ám az Apple így is növelni tudta a részesedését. Az almás cég jelenleg 62%-kal dominálja a prémium piacot, mögötte a 16%-ot kihasító Samsunggal és az 5%-on álló Oppóval. Ahogy az alábbi ábra mutatja, 2021 első negyedévéhez képest a Samsung eladásai 2%-kal csökkentek, a Xiaomi növekedése megtorpant, a szankciókkal sújtott Huawei pedig rohamtempóban veszíti a piaci részesedését.
Az Apple ezzel a 2017-es Q1 óta a legerősebb negyedévét könyvelhette el, melyet főként az iPhone 13-széria sikere hajtott, ennek képviselői fogytak ugyanis a leginkább a 400 dollár feletti szegmensben, élen az eladások 23%-át kitevő alapmodellel, az iPhone 13-mal. A Samsung ehhez képest csak a negyedik helyig jutott az S22 Ultra 5G-vel, ám nem szabad elfelejteni, hogy ezt csak februárban mutatták be, így jóval kevesebb ideje volt a bizonyításra.
Akit pedig zavar a telefonok eszeveszett drágulása (na jó, kit nem?), azoknak rossz hír, hogy a Counterpoint szerint a gyártók még a piac zsugorodásával is növelni tudták a bevételeiket, méghozzá az 1000 dollár feletti ultra-prémium készülékek eladásainak 164%-os bővülése miatt. Ennek köszönhetően Kínában, Nyugat-Európában és Észak-Amerikában is ez lett a leggyorsabban gyarapodó szegmens, ami persze azt üzeni a cégeknek, hogy nagyon megéri méregdrága mobilokkal előállni.