Az Instagram szabályzata kimondja, hogy a felhasználók és a cégek közötti üzleti megállapodásokat minden esetben jelezni kell az adott bejegyzésekben az #ad és a #sponsored hashtagekkel. Csak ebből derülhet ki ugyanis, hogy az illetőnek fizetnek a termék bemutatásáért vagy dicsérgetéséért, egyes esetekben az azzal való "pózolásért". A másik lehetőség, amikor ingyen terméket kapnak a reklámozásért, ezt ugyanúgy kell jelezni.
A brit CMA vizsgálata azonban arra jutott, hogy a legtöbb influencer egyszerűen nem jelzi az esetek többségében, hogy terméket reklámoz, vagy, hogy az adott bejegyzésért fizetnek neki. Azt is megállapították, hogy az Instagram nem tesz eleget a probléma megoldása érdekében. A platform üzemeltetői persze nem szeretnének kellemetlen jogi helyzetbe kerülni, ezért végre hajlandók lépni az ügyben
Az Instagram első körben megpróbálja rávenni a véleményvezéreket, hogy jelezzék, ha fizetett, támogatott tartalomról van szó, és algoritmusokkal kutatják majd fel azokat, akik ennek nem tesznek eleget. Ezután az érintetteket jelentik a szerződött partnercégeknek. Nekik pedig kötelességük érvényt szerezni a fogyasztóvédelmi törvényekben foglaltaknak, ezért szükség esetén a bejegyzéseket is elkezdik törölni.