Habár az elektromos autók kapcsán többnyire konszenzus van arról, hogy a szimplább hajtásrendszer miatt a karbantartásuk is kisebb kihívást jelent, a Tesla tegnapi hibája bizonyította, hogy a szép új világ is tartogathat kellemetlen meglepetéseket.
A Tesla mobilalkalmazás frissítése után ugyanis leálltak az appot kiszolgáló szerverek, így a tulajdonosok egyszerűen nem tudtak kapcsolódni a járműveikhez, ami akár az elindítást is megakadályozhatta.
A kimaradás miatt világszerte érkeztek bejelentések, a Twittert ellepték a panaszos posztok: volt, aki autómentőt hívott, másnak pedig az esti programját kellett elhalasztania a hiba miatt. Az elindulás azoknak vált lehetetlenné, akik nem hordják magukkal a Tesla által biztosított kártyát, hanem kizárólag a mobilos alkalmazást használják kulcsként.
Egy dél-koreai ügyfél magának Elon Musknak számolt be a problémáról. A milliárdos azt ígérte, hogy ellenőrzi a dolgot, ám végül nem jelentkezett részletesebb válasszal.
I’m experiencing 500 server error to connect my @tesla Model 3 on my iOS app in Seoul, S.Korea. Seems like this is a worldwide issue. @elonmusk
— Jaehwan Cho 조재환 (@hohocho) November 19, 2021
A szervergondokról hírt adó Electrec ugyanakkor megjegyezte, hogy akik nem bontották a kapcsolatot az autó és az alkalmazás között, azok Bluetooth-on keresztül elvileg továbbra is el tudták indítani a Teslájukat.
A Downdetector-on leadott bejelentések száma alapján néhány órán át tarthatott a tömeges leállás, de cikkünk megírása előtt nem sokkal még mindig akadt 7 panaszos.