Folytatódik a Facebook pechsorozata: a Zuckerberg-birodalom hetekkel ezelőtt került ismét a figyelem középpontjába az Instagram káros hatásai miatt, nemrég pedig még az is kiszivárgott, hogy miként küzdenének a vállalati titkok kiszivárgása ellen.
Most viszont egy független kutatás hozta kínos helyzetbe a céget, amely feltárta, hogy milyen ijesztő pontossággal képes megcélozni a felhasználókat a Facebook hirdetési rendszere.
A kutatást jegyző osztrák és spanyol akadémikusok arra jutottak, hogy a közösségi oldal érdeklődési körökön alapuló targetálási megoldásával egyetlen adott személyt is 90 százalékos pontossággal meg lehet célozni, amennyiben eleget tudunk róla.
A tudósok saját magukon bizonyították a módszer hatékonyságát: a csapat három tagjának érdeklődési körei alapján sikerült olyan kampányokat létrehozniuk, melyek aztán meg is jelentek az adott illetőknél.
A kutatók által csak nanotargetálásnak nevezett eljárás ezzel kiválóan alkalmas lehet a visszaélésekre, hiszen sebészi pontossággal befolyásolható vele az egyén véleménye. Az itt olvasható összefoglaló alapján a nanotargetálás sikere nagy valószínűséggel garantált, amennyiben legalább 18 érdeklődési kört meg tudunk határozni egy bizonyos személlyel kapcsolatban. Az így belőtt üzenetek kétharmada ráadásul 7 órán belül eljut a kiszemelt alanyokhoz.