Valószínűleg elég sokáig kellene keresgélnünk, mire találnánk olyan tartalomgyártót, aki visszautasítaná a követőitől kapott adományokat. Különböző termékek és szolgáltatások gyakran elhallgatott reklámozása mellett ugyanis ez az egyik legfontosabb bevételi forrásuk. Ráadásul a támogatás célba juttatásához nem kell tudni az illető számlaszámát, postacímét, mivel az általuk használt platformokat már rég felkészítették erre a feladatra is az üzemeltetők.
A YouTube esetében például a csatornára történő feliratkozást követően a csatornatagság és a szuperköszönet szolgálja ezt a célt, egy tanulságos történetben pedig, amit egy anyuka - maga is tartalomgyártó - osztott meg a közelmúltban, épp az utóbbi funkció játszotta a főszerepet.
Sok korabeli gyermekhez hasonlóan a meet_desiree néven futó tiktoker tízéves lánya is lelkes fogyasztója a YouTube-on elérhető videóknak és streameknek, olyannyira, hogy 1200 dollárral (kb. 441 000 forinttal) honorálta kedvenc tartalomgyártója, a több mint 3 millió feliratkozóval rendelkező IBella munkáját. Ehhez a platform SuperChat (magyarul szuperköszönet) funkcióját használta, ami a vásárlót egyszeri animációval jutalmazza, és azzal, hogy feltűnő, színes, személyre szabható hozzászólása kiemelkedik a kommentek tengeréből. A tartalomgyártók ezekre kiemelten figyelnek, és a bevett szokás szerint mindig reagálnak.
Mindenesetre Desiree azonnal felvette a kapcsolatot a bankjával, amint tudomást szerzett a tranzakcióról, és végül elérte, hogy visszakapja az összeget, de itt még nem ért véget a történet. Mint azt a TikTokra feltöltött videóban kifejtette, arra akarja felhasználni az ölébe pottyant lehetőséget, hogy megtanítsa elkényeztetett lányának a pénz értékét, és hogy milyen érzés megdolgozni érte.
@meet_desiree ♬ original sound - meet_desiree
Az eddig élvezett privilégiumok megvonásán felül kitalált egy sor extra házimunkát a gyerkőcnek, mindegyiket beárazta, és így a kislány fokozatosan törlesztheti majd az adósságát. Van persze ráció abban, amit csinál, hiszen igyekszik a legtöbbet kihozni a helyzetből. Egy olyan helyzetből, amit egyébként könnyedén el lehetett volna kerülni. Épp ezért született meg a közelmúltban testvérlapunk, a GS és az NMHH együttműködésében egy ingyenes, szülőknek szánt kiadvány.