A chiphiány nyomában letérdelő autóipar bizonyította, hogy az apró processzorok milyen fontossá váltak a négykerekűek számára, ez pedig különösen igaz a Tesla esetében, ahol szinte minden lényeges funkciót a műszerfal közepén elhelyezett számítógépről vezérelhetünk.
A gyártó tavaly nagy csinnadrattával harangozta be, hogy az autóiba szerelt AMD Ryzen APU-knak hála a Teslák akár az olyan játékokkal is meg tudnak birkózni, mint a The Witcher III és a Cyberpunk 2077, most viszont mégis egy rutinfeladattal gyűlt meg a bajuk, ezért a vállalat kénytelen közel 130 ezer járgányt visszahívni.
A probléma lényege, hogy a Supercharching gyorstöltés előkészítése, illetve a töltési folyamat során az akkupakk túl sok hűtőkapacitást köt le, a központi képernyőt kiszolgáló processzor túlmelegedését és esetleges újraindulását okozva, ami a képernyő akadozásához vezethet, létfontosságú funkciók használatát nehezítve meg.
"Az akadozó vagy újrainduló processzor megakadályozhatja, hogy a középső képernyő megjelenítse a tolatókamera képét, a sebességfokozat kiválasztását, a szélvédő láthatóságát szabályozó beállításokat és a figyelmeztető lámpákat, ami növeli a balesetveszélyt."
- írja a gyártó. Ezek miatt az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hivatala (NHTSA) hivatalos visszahívást írt elő, ám ennek csak adminisztrációs szempontból van jelentősége, a hibát ugyanis egy levegőn át érkező (OTA) frissítéssel fogják orvosolni július elsején. A probléma a 2022-ben készült Tesla Model 3-asokat és Model Y-okat, valamint a 2021-2022-ben gyártott Model S és X típusokat érinti, tehát az Intel Atom CPU-t használó régebbi típusok megúszták a visszahívást.