Néhány napja már rendelhető az Apple legújabb laptopja, az M3-as processzorral szerelt MacBook Air, amelyet különböző tárhely- és memóriakonfigurációkkal, valamint 13 és 15 hüvelykes méretben választhatnak a vásárlók. Ahogy az a megjelenés után bebizonyosodott, az aktuális széria kiküszöbölte a 256 GB-os kiadás korábbi sebességgondjait, most pedig az is kiderült, hogy változott-e valami a szerelhetőség terén.
Az elektronikai eszközök javítási útmutatóira és alkatrészek forgalmazására szakosodott iFixit ugyanis jó szokásához híven az M3-as MacBook Airt is szétkapta, felfedve, hogy történt-e előrelépés ebben a tekintetben.
Nagyon röviden összefoglalva nem, mivel a 2024-es notebook ugyanarra a tokozásra és műszaki megoldásokra épül, mint az elődje, így a hivatalos szervizen kívüli bütykölhetőség szempontjából is ugyanazt kapjuk. Ez azt jelenti, hogy a MacBook Airt jóval könnyebb szétszerelni, mint a régebbi kiadásokat, mivel az Apple kevesebb ragasztást alkalmaz, az akkumulátort pedig dupla kioldófül tartja a helyén, hogy akkor is egyszerűen eltávolítható legyen, ha az egyik esetleg elszakad.
Ez azonban csak az érem napos oldala, mivel továbbra is vannak hiányosságok. Ilyen, hogy a legtöbb dolog, amit egy számítógépben idővel jó lenne kicserélni, például a memória és a tárhely nem módosítható utólag, vagyis a cupertinóiak továbbra is nemet mondanak a fenntarthatóbb moduláris dizájnra. A másik problémás megoldás, hogy az Apple előszeretettel alkalmazza az alkatrészek digitális párosítását, ami miatt az érintett egységeket még egy másik gyári cseredarabbal sem lehet problémamentesen helyettesíteni.
Mindent összegezve tehát az M3-as MacBook Air nem hozott dimenzióugrást a független szervizek és a bátor otthoni barkácsolók számára, de legalább a korábbi vívmányokban sem táncolt vissza. Az Apple egyébként azt követően kezdett nagyobb hangsúlyt fektetni a javíthatóságra, hogy a vonatkozó szabályozás szigorodása miatt az Egyesült Államokban és az Európai Unió területén is rákényszerült erre.