Néhány éve nagy dolognak tűnt a virtuális valóság, és minden gyártó úgy hitte, hogy ez a jövő. A jelek szerint a fogyasztók mégsem jöttek annyira lázba, így a VR-nak ha van is komolyabb jövője, még igen hosszú út áll a kategória előtt. A kiterjesztett valóság (AR) azonban jobban betört az utóbbi időben a tech szektorba, számos cég érdeklődik iránta, köztük az Apple is.
A kiterjesztett valóság lényege, hogy a mobil képernyőjén a valódi környezetünket látjuk, de digitális elemekkel dobja azt fel a rendszer. AR-kategóriába sorolhatóak a snapchates és instagramos maszkok például.
Most a Google is újabb lépést tett a kiterjesztett valóság felé, és bemutatta az AR Beauty Try-On platformot. Ez egyelőre alfa állapotú és csak iOS-en fut, de már lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy virtuálisan "felpróbáljanak" sminktermékeket, miközben a kedvenc gurujuk beszél hozzájuk a YouTube-on. Mindez a FameBit platformon keresztül lesz elérhető, de érdekesség, hogy a Samsung a Bixby Visionnel és sminkmárkákkal már csinált hasonlót tavaly.
A játékokkal foglalkozó csatornákról a játékokat is "kivehetjük", majd "elhelyezhetjük" a kiterjesztett valóságban a mi gyerekünk mellé.
A magával ragadó reklámokról pedig a Swirl platform gondoskodna, amivel a cégek 3D-s modellt alkothatnak a termékeikről, a felhasználók pedig ezeket nagyíthatják, forgathatják.