Aki napi szinten netezik, bizonyára járt már úgy, hogy a világháló, felhasználva a korábbi böngészési adatait, folyamatosan személyre szabott tartalmakat, reklámokat tolt az arcába. Az érzés frusztráló tud lenni, hogy a Nagy Testvér minket figyel, de van módja annak, hogy lentebb tekerjük, kordában tartsuk ezt a jelenséget.
Erre hívja fel a figyelmet az Apple új reklámja, amit saját fejlesztésű böngészőjének, a Safarinak promózására készítette el. A spotban az látható, amint kis repülő kamerák követik, vegzálják és figyelik meg az embereket internetezés közben, melyektől sem elbújni, sem szabadulni nem tudnak.
A majd' egymilliárd felhasználó által preferált szoftver volt egyébként az első, amely bevezette a privát böngészési funkciót, mely idővel továbbfejlődött, és mára képes elejét venni az oldalak közötti követésnek, eltávolítani a hivatkozásokba rejtett nyomkövetőket, és elrejti a helyadatainkat is a kíváncsiskodó oldalak elől.
Az AI technológiák fejlődésének köszönhetően az Apple gépi tanulás segítségével határozza meg, hogy mely webhelyek követhetik nyomon tevékenységünket a dinamikus működés érdekében. Az "Intelligens nyomkövetés megelőzése funkció", ha kiszúrja, leállítja és eltávolítja a körön kívül eső nyomkövetők tevékenységét az általunk használt böngészőben.
A szoftver egyébként az IP címünket is rejtve tartja, és mikor egy oldal ezt szeretné lekérni, akkor a böngésző mindenekelőtt a jóváhagyásunkat kéri erre. Ez valós időben is megjelenik az eszközön az adatvédelmi jelentésben, ahol ellenőrizhetjük a weboldalakat nyomkövetők száma szerint, akkor is, ha blokkoltuk vagy leállítottuk őket.
A reklám tehát azt sugallja, hogy ha szeretnénk mentesülni a kéretlen reklámoktól, vagyis nem akarjuk, hogy a minket szemmel tartó digitális kibicek akarják kitalálni, hogy mire vagyunk kíváncsiak, vagy mit szeretnénk vásárolni, válasszuk a Safarit - ez persze csak az Apple-felhasználóknak elérhető.