Miközben a táblagépek piaca szépen lassan, de gyakorlatilag kihalni látszik, addig az okostelefonok piaca tovább pörög, még ha nem is olyan látványos emelkedésekkel, mint eddig. Sőt, néha mínuszokkal. Kínában például 2017 volt az első olyan év, amikor a Canalys elemzői szerint tulajdonképpen 4 százalékkal kevesebb okostelefont szállítottak le a piacra (a tényleges értékesítések száma még kisebb lehet).
Ez a valaha volt első olyan eset, hogy Kína visszaesést tapasztalt az effajta eszközök eladásai (jelen becslés szerint szállításai) kapcsán. A problémát egyébként az utolsó negyedév okozta, október és december között ugyanis csak 113 millió okostelefon jelent meg a kínai piacon, ami éves szinten 14 százalékos visszaesés.
A kínai piac élén továbbra is a Huawei áll, amely az utolsó negyedévben 24 millió okostelefont szállított le (ez 9 százalékos emelkedés). 2017-ben több mint 90 millió darabot szállított a gyártó. A Canalys szerint ennek a fele Honor márkájú készülék volt, vagyis a Huawei tulajdonképpen saját magának csinált riválist, és a saját eladásaira van negatív hatással, mivel az elsődleges és a kisebb márkái egymással rivalizálnak.
Az Oppo és a Vivo 16 és 7 százalékot rontottak az utolsó három hónapban, de 2017-ben mindkettő növekedést mutatott. Az Apple lett a negyedik legnagyobb szereplő Kínában, miután megelőzte a Xiaomit.