Sok más vállalattal ellentétben az Apple-nél nem januártól decemberig, hanem októbertől szeptemberig tart egy adott üzleti év, ez pedig azt jelenti, hogy az aktuális pénzügyi beszámoló már a negyedik negyedév, vagyis a Q4 eredményeit taglalja.
A befektetők számára jó hír, hogy a július-augusztus-szeptemberi időszak több szempontból is túlszárnyalta az előzetes elvárásokat, s habár összesítésben így sem hibátlan a kép, a cupertinóiak remek kilátásokkal mentek bele az ünnepi szezont is magába foglaló aktuális negyedévbe.
A Q4 során az Apple 89,50 milliárd dollárra tette szert 22,96 milliárd dollár nettó jövedelem mellett, ami enyhén felülmúlta a korábbi, 89,28 milliárd dolláros független elemzői előrejelzést. A képet viszont rondítja, hogy még ez is 1%-os bevételcsökkenést jelent az előző év azonos időszakához mérve, s ez már zsinórban a vállalat 4. negyedéve, amikor mínusszal zárnak. A cégvezető Tim Cook ezúttal a Macet érintő gyártási nehézségekkel magyarázta a bizonyítványt, ami miatt kevesebb számítógépet tudtak eladni a tervezettnél.
Ami viszont erőteljesen felfelé húzza a statisztikát, az a szolgáltatások kategóriája: ez a negyedik negyedévben 22,3 milliárd dollárt termelt, egymilliárd dollárral szárnyalva túl a független elemzői elvárásokat. Az App Store-t, az Apple Musicot, az iCloudot és még számos szolgáltatást magába foglaló szegmens így rekordot döntött, a cupertinóiak ugyanis sosem kerestek még ennyi pénzt a kategóriával.
Hasonlóan erősen alakult az iPhone-ok eladása is, amelyek 43,81 milliárd dollárnyi bevételt hajtottak a vállalatnak, ami szintén rekordnak számít, mivel egyetlen Q4-ben sem teljesítettek még ilyen jól az almás mobilok. Ebben pedig még csak egyetlen hétnyi bevétel szerepel a szeptemberben bemutatott iPhone 15-sorozatot illetően, így az újdonság varázsa csak az aktuális pénzügyi negyedévben fogja igazán éreztetni a hatását.
Az ünnepi időszakot érintően Tim Cook bizakodóan nyilatkozott, szerinte még sosem volt ilyen erős a termékpalettájuk, itt kiemelve a karbonsemlegesként reklámozott új Apple Watch Series 9-et is. Az utóbbit ugyanakkor nem a szén-dioxid-kibocsátás tényleges csökkenésével, hanem ún. karbonkreditek vásárlásával érte el az Apple, amely heves kritikákat váltott ki egyes környezetvédő szervezetek részéről.