Akit érdekelnek a kijelzőkkel kapcsolatos technológiai újdonságok, annak egy ideje már Dél-Koreára kell szegeznie a tekintetét, mivel többnyire a Samsung Display és az LG Display által kidolgozott fejlesztések határozzák meg ezt az iparágat.
Míg a mobilos OLED kijelzők terén egyértelműen a Samsung megoldásai vezetik a piacot, az OLED okostévék kategóriáját az LG uralja, miután az előbbi 2015-ben úgy döntött, hogy nem készít több televíziót a szerves fénykibocsátó diódákra épülő eljárással. Csakhogy a vásárlók végül ráharaptak a technológiára, így most a Samsung kénytelen a riválisához fordulni.
A Reuters legalábbis három eltérő belsős forrásra hivatkozva arról ír, hogy a koreai vállalatok több millió OLED képernyő leszállítására kötöttek üzletet egymással. Az egyezség értelmében a Samsung 2024-ben 2 millió, 2025-ben és 2026-ban pedig 6 millió panelt vásárol az LG-től.
A megjelenítők 77 és 83 hüvelykes, prémium kategóriás tévékbe kerülnek. Az első kamionok ráadásul már ebben a negyedévben útnak indulhatnak, vagyis már az idén boltokba kerülhetnek a Samsung-LG hibridek.
Az egyébként a felturbózott LCD-nek tekinthető QLED-re és a továbbra is méregdrága microLED technológiára alapozó Samsung állítólag azért döntött így, mert egyre erősebb konkurenciát jelentenek számára a kínai LCD gyártók.
Az LG pedig ezzel még inkább teret hódít az OLED tévék piacán, ahol a saját jogán 50% körüli részesedést birtokol, ám közvetetten a 26%-os jelenléttel bíró Sony második helyezéséből is profitál, mivel a japán konkurencia is tőlük szerzi be a képernyőket. A globális tévés piacon ugyanakkor továbbra is a Samsung viszi a prímet, amely a Statista 2022-es adatai alapján 19,6%-ot hasít ki a teljes tortából, mögötte a holtversenyben vetekedő LG-vel (11,7%) és a kínai TCL-lel (11,8%).