A kriptovaluták elterjedésével az internetes bűnözés tárháza is új műfajjal bővült, melynek célja az óvatlan felhasználók megszabadítása a virtuális pénzüktől. A kategóriában eddig több emlékezetes akciót is láthattunk, ilyen volt például a tavalyi nagy Twitter-hack, vagy az augusztusi kamu Banksy-árverés.
A csalók kreativitása nem ismer határokat, így a sztoriknak sincs vége: ezúttal az Apple hétfői termékbemutatójának nézőit "térítették el" egy megtévesztő közvetítéssel.
A hivatalosnak álcázott stream jóval a cupertinóiak 19 órakor kezdődött műsora előtt bukkant fel a YouTube-on, így nem csoda, hogy a kevésbé tájékozott felhasználók simán rákattintottak. A csalásba besegített a videómegosztó algoritmusa is, amit olyan keresési kifejezésekkel vettek rá az adás kiemelésére, mint az "Újratervezett MacBook Prók" és az "Új AirPods-ok".
Az ügyes pozicionálásnak hála egy ponton már 30 ezer ember nézte a közvetítést, új termékek helyett azonban csak egy üzenet fogadta őket, hogy küldjenek Bitcoint egy bizonyos virtuális pénztárcába, amiért cserébe egyenértékű mennyiségű Ethereumot kapnak vissza. Hogy végül hányan dőltek be a meglehetősen átlátszó próbálkozásnak, arról nincs adat.
Az eset legfontosabb tanulsága, hogy semmilyen internetes tartalom sincs már biztonságban, gyakorlatilag mindent fel lehet használni a hasonló üzenetek eljuttatására. Az is érdekes kérdés, hogy a YouTube szűrője hogyan bakizhatott ekkorát, miközben a cégek által tiltott párhuzamos rajongói közvetítésekkel szemben villámgyorsan fel szokott lépni a platform.