November 19. és 28. között zajlik a Los Angeles-i Auto Show, amely az autóipar egyik legnagyobb múltra visszatekintő expója. Az idei kiállításon egy újonc helyi gyártó, a 2017-ben alapított Indi EV is megmutatta első modelljét, az Indi One-t.
Az elektromos SUV különlegessége, hogy a helyváltoztatást csak egy leküzdendő kellemetlenségnek tekinti, így mindent elkövet, hogy utazás közben se kelljen megszakítanunk a napi rutinunkat, ami manapság egyre többek számára egyenlő a folyamatos online jelenléttel.
"Bemutatjuk a Los Angelesben született Indi One-t. Az elektromos járművet, amely nem kéri, hogy szünetet tarts az élet játékában, mikor odabent tartózkodsz."
- hirdeti október óta a gyártó weblapja, az LA Auto Shown pedig többet is megtudhattunk a koncepcióként kiállított négykerekűről.
Az Indi One motorházteteje alatt egy nagy teljesítményű 5G-s számítógép lapul, amely egyebek mellett egy hangvezérléssel is dirigálható rendszert, három kamerát és három műszerfali kijelzőt dolgoztat.
here's a 360 degree view of the proof of concept car from a new LA-based EV startup called Indi EV. pic.twitter.com/GKjUN8dBQ1
— Rachel Kraus (@realkrauswife) November 19, 2021
A kütyükkel jól ellátott autó tulajdonosai útközben is állandó közösségi médiás kapcsolatban maradnak, folytathatják a munkát, fotós-videós tartalmakat szerkeszthetnek, s akár videójátékokkal is elüthetik az időt.
"Ennél az autónál a tartalomkészítési képességekre koncentráltunk. Vedd az állandó IoT [Internet of Things - dolgok internetje) kapcsolatot, és add az utasoknak. Ezt akartuk magába az autóba építeni."
- foglalta össze az Indi One filozófiáját a Mashable-nek a márka egyik szóvivője. Az Indi EV azt is közölte, hogy a gyártási prototípusok már készen állnak, a kiállításra viszont egy statikus modellt hoztak el, melynek a kijelzőin is csak egy demó futott.
A gyártó mindenesetre állítja, hogy 2023 harmadik negyedévére piacra dobják a SUV-ot, amiben valamelyest segíthet, hogy a főtervező Andre Hudson korábban a Hyunda-Kiánál, a brandért felelős vezető pedig az Audinál, a Fordnál és a Faraday Future-nél szerzett tapasztalatot.
A The Verge októberi cikke ugyanakkor rámutatott, hogy az Indi EV alapítója egy Shi Hai nevű kínai üzletember, akit másik vállalkozása, a Snail Games játékfejlesztő-stúdió kapcsán háromszor is bepereltek olyan vádakkal, mint faji diszkrimináció, jogtalan kirúgás és a dolgozók fizetésének ellopása.