A Vulkan egy érdekes grafikus API, ami lehetővé teszi, hogy vizuálisan sokat fejlődjenek a mobilos játékok, és, hogy a kezünkben már-már konzolszintű grafikát tartsunk.
A Samsung már 2016-ban, a Galaxy S7-tel kezdődően támogatta ezt, a Google pedig a Nougat rendszerrel kezdődően. Azóta sok érdekes demót láttunk arról, hogy mire képes a Vulkan, amikor a fejlesztők teljes mértékben kiaknázzák a benne rejlő lehetőségeket. A hardverekhez ugyanis sokkal közvetlenebbül férnek hozzá, mint a jelenlegi mobilos grafikus renderelésre használt API, az OpenGL ES mellett.
Mostanra azonban megérkezett a Vulkan API 1.1-es verziója - a Google pedig az Android P-ben már ezt is támogatja. Sajnos a felhasználók nem érezhetik mindennek a hatásait azonnal. A Vulkan 1.1 alapvetően a programozófelület finomítását jelenti, aminek hála a fejlesztők még jobban kihasználhatják a hardverekben lévő erőt. A Vulkan 1.0-ra építő játékok tehát nem lesznek látványosabbak varázsütésre, viszont minél több fejlesztő tér át a Vulkan 1.1-re, annál szebb és jobb teljesítményt garantáló játékok árasztják majd el a Google Play Áruházat. A Vulkan 1.1 az Android P második fejlesztői előzetesében válik elérhetővé.