Ha csak a mobilos böngészők piacát nézzük, itt is elsöprő a Google Chrome fölénye, amely a Statcounter legfrissebb adatai szerint 65,88%-kal dominálja a mezőnyt, messze előzve a 24,09%-nál járó iOS-es Safarit, és a 4,81%-os részesedéssel bíró Samsung Internetet.
A számokból hamar összerakható, hogy a mobilos felhasználók több mint 70%-a támaszkodik a Google és a Samsung megoldásaira, pedig ahogy a SlashGear nemrég megjelent cikke is figyelmeztet rá, adatvédelmi szempontból ez nem feltétlenül bölcs döntés.
A Google böngészőjéről ugyanis többször is bebizonyosodott, hogy a keresőóriás harmadik feleknek értékesíti az ezen keresztül begyűjtött adatokat, annak ellenére, hogy állítása szerint nem teszi ezt. A Forbes már tavaly felhívta a figyelmet a problémás gyakorlatra, amely miatt egy per is folyamatban van a vállalat ellen.
Ami pedig a Samsung Internetet illeti, a koreai cég adatvédelmi szabályzata egyértelműen kimondja, hogy a böngészés közben begyűjtött információkat hirdetési profilalkotás céljával értékesíthetik. A hirdetők ezek alapján lövik be a személyre szabott hirdetéseket, így sok millió dolláros üzletet jelent az efféle adatkufárkodás.
A jó hír, hogy senkinek sem kötelező az alapértelmezett Google Chrome-ot, vagy Samsung Internetet használnia, még ha ezek rendszerszintű integrációja kétségtelenül meg is tudja könnyíteni a mindennapjainkat. Az Android több alternatívát is kínál, melyek nagyobb hangsúlyt fektetnek az adatvédelemre.
A legismertebb talán a DuckDuckGo, amely teljes védelmet ígér a hirdetési célú követéssel szemben, de hasonló vizeken evez a Brave Browser, a Firefox/Firefox Focus, a Tor Browser és a Dolphin Zero is. Ami pedig az iOS-t illeti, a beépített Safari itt alapból blokkolja a követést, az iPhone beállításaiban pedig gondoskodhatunk róla, hogy még az Apple se bombázzon minket célzott reklámokkal.