Miközben a világon egyre többen kezdenek rájönni, hogy a fenntartható fejlődés és a természettel szembeni újranyitás, a harmónia megteremtése nemcsak hangzatos szlogenek, hanem bolygónk és unokáink fennmaradásának feltételei, addig a gazdaság nagy szereplőit és a technológiai fejlődést elég nehéz ezzel összhangba hozni. Japánban például már elő is álltak egy városi űrkikötő tervével, arra hivatkozva, hogy az űrturizmus hamarosan olyan természetes és gyakori lesz, mint a taxizás.
A rakéták nélkül működő gépeket városon belül megépítendő kilövőállomásokról indítanák el, a mostanit a Tokiói-öböl egyik szigetére építenék meg a Noiz Architects tervei alapján. Az ötlet megálmodói úgy gondolják, hogy a kereskedelmi űrutazás terjedésével ehhez hasonló űrkikötőknek egyre több város add majd otthont a jövőben.
A mostani űrkikötőbe kutatóintézeteket, orvosi központot, oktatóközpontokat, boltokat, szállodákat, mozit, múzeumot és szórakozóhelyet is megálmodtak, a létesítményt magát pedig hidakon keresztül, elektromos autókkal és önvezető vonatokkal lehetne megközelíteni.
Szuborbitális repülést (legalább 80 km-es magasságban, a súlytalanság érzését megmutatva) kínálna egyébként a tehetős turistáknak a Blue Origin és a Virgin Galactic is, már jövőre. Utóbbi máris felvett 600 utast a várólistára, akiknek nem gond a másfél órás kirándulás a 250 000 dolláros költsége. Amerikában várhatóan Houstonban és Denverben létesítik első városi űrkikötőket, az ötletgazdák jelenleg is próbálják meggyőzni az embereket, hogy megéri az építésükre és fenntartásukra költeni.