Idén novemberben lesz három éve, hogy elstartolt a Google Stadia, egy vadonatúj, felhő alapú platform, ami a PC-vel és a konzolokkal kívánta felvenni a versenyt. A játékokat külön kellett rá megvásárolni, viszont egérrel, billentyűzettel vagy kontrollerrel is játszhatók voltak, PC-n, mobilon és okostévéken egyaránt.
Bár a szolgáltatás minősége meglepően jó volt (ha elég stabil netkapcsolattal próbáltuk használni), már az elején is látszott, hogy a koncepció életképtelen: ki akarna teljes áron játékokat vásárolni úgy, hogy csak akkor érheti el azokat, ha az internet is úgy akarja?
Ráadásul míg az elején jött pár nagy cím, és voltak jelentős piaci szereplők, akik beálltak a Stadia mögé, mostanában alig frissült a kínálat, és így is csak indie játékokkal. Az exkluzívok közül szinte mind elérhetővé vált később más platformokra is, 2021 februárjában pedig bezárt a Stadia Games and Entertainment, a Google saját játékfejlesztő csapata, aminek a Stadia felfuttatása lett volna a feladata.
A kínlódást látva nem meglepő, hogy a cég úgy döntött, 2023. január 18-án lelövi a Stadiát, és addig visszautal minden, a Google Store-ban vásárolt hardverekért, játékokért és add-onokért kifizetett pénzt a felhasználóknak, akik így a megvásárolt játékaikhoz sem tudnak majd hozzáférni. A háttérben dolgozó technológiát a YouTube-on és más termékeknél továbbra is használni fogják. A döntés mögött természetesen az áll, hogy a felhasználók nem kaptak rá annyira, amennyire azt a Google remélte.