A Netflix folyamatosan kísérletezik az új előfizetők elérésével, a regisztrációt és a bankkártyaadatok megadását igénylő ingyenes próba ugyanis nem mindenkinek csábító opció. Tavaly ezért hazánkban is egy különleges promócióval állt elő a cég, melynek keretében bármiféle előzetes procedúra nélkül, böngészőből nézhettünk néhány filmet és sorozatot.
Most pedig egy újabb piacon ötletel a platform, ingyenességgel és reklámmentességgel győzködve a kimaradókat.
A Netflix hétfőn jelentette be, hogy a kenyai Android-felhasználók mostantól akár fizetés és regisztráció nélkül is hozzáférhetnek a szolgáltatáshoz, azzal a komoly megkötéssel, hogy ebben a konstrukcióban csak a tartalmak kb. 25 százalékát teszik elérhetővé.
Ez azonban még így sem rossz ajánlat, hiszen a streaming platformon több mint 15 ezer műsor közül választhatunk, tehát még az ingyenes felhasználóknak is juthat közel 4000 tétel, reklámok nélkül. Kenya egyébként a világ 26. legnépesebb országa, 55 millió fős lakosságával nem elhanyagolható piac a Netflixnek sem.
Más kérdés viszont, hogy hány ingyenes nézőből válhat előfizető, a nyugat-afrikai állam ugyanis a szegényebb országok közé tartozik, az egy főre jutó éves GDP-je mindössze 1 984 dollár, amivel 162. a világranglistán.