Egyre meghatározóbb a társadalom egy részének életében az Instagram, amely pénzügyileg hatalmas siker: egyrészt a reklámok miatt, másrészt az emögött álló adatok miatt. A Facebook tulajdonában álló cég is felhasználja az emberek személyes adatait azért, hogy olyan reklámot tegyen eléjük, amire szinte biztosan rányomnak: az alapján válogatnak, hogy ki mit csinál az appban, a Facebookon, a mobilján és úgy általánosságban a weben. Bármit is csinál valaki az Instagramon, azt követik, minden egyes görgetést figyelnek.
Az app törlését leszámítva túl sokat nem lehet tenni, hogy valaki megakadályozza a megfigyelést és adatgyűjtést, de azért befolyásolni lehet egy kicsit a dolgot. A beállításokon belül, a biztonság résznél például van lehetőség számos adat és előzmény vagy névjegy letöltésére, de ezeket még ha lehet is törölni, az csak helyileg zajlik, a Facebook továbbra is tud majd mindenről.
Az appon belül nem, de a mobil beállításaiban kikapcsolható, hogy az app hozzáférjen a tartózkodási helyünkhöz, erre Android és iOS rendszerek alatt is van lehetőség. Ha pedig a történetek között akarja valaki megrendszabályozni az alapvetően a Facebookról érkező reklámokat, akkor a konkrét reklám melletti gombokkal elrejthet egyet-egyet, de igazán a Facebookon kell majd módosítani a beállításokat, hogy hosszabb távon változzon azok típusa, tartalma.