Az IDC elemzőcég legújabb jelentése szerint az idei harmadik negyedévben rohamtempóban nőtt a viselhető eszközök piaca. Éves szinten konkrétan 94,6 százalékkal bővült.
A növekedés alapvetően a fülön hordható eszközöknek, vagyis a vezeték nélküli fülhallgatóknak köszönhető, amiknél az áttörést az Apple érte el az AirPods fülhallgatóval.
A viselhető kütyük piacán 10 helyett már 29,5 millió eszköz szállított le ebben a negyedévben az Apple, ami éves szinten 195,5 százalékos növekedés, és jelenleg 35 százalékos piaci részesedés. Az Apple Watch eladásai pedig továbbra is remekül alakulnak.
66,1 százalékos növekedéssel és 14,6 százalékos részesedéssel második a Xiaomi, a Samsungnak 9,8 százalék jutott, eladásokban pedig 159,4 százalékos az előrelépés. A Huawei 8,4 százalékkal alig marad le a Samsung mögött, a Fitbit az ötödik helyre fért fel, de növekedést nem produkált, vezeték nélküli fülhallgatója pedig nincs.
A jackcsatlakozó száműzése miatt elsősorban a vezeték nélküli fül- és fejhallgatók tarolnak, ezekből a tavalyi harmadik negyedévben eladott 11,8 millió helyett már 40,7 millió talált gazdára. A fitneszes karkötőkből 17,6 helyett 19,2 millió,. okosórából 11,9 helyett 12,9 millió. A várakozások szerint a vezeték nélküli fülhallgatók piaca jövőre is tovább menetel.