A Huawei felülmúlta önmagát az elmúlt években kiadott készülékeivel. Legújabb csúcsmodelljük, a Huawei P30 Pro olyan beépített fényképezőgépet kínál, amire még a többszázezer forintos kamerával rendelkező szakemberek is szívesen váltanak.
Az elmúlt években a Huawei rendkívül jövedelmező partneri kapcsolatot alakított ki a Leicával, a fotóipar egyik legnagyobb nevével. Míg a régebbi telefonmodellek, amelyekbe a Leica kamerákat illesztették, inkább kölcsönös reklámnak tűntek, a mostani Huawei telefonoknál látszik, hogy mindkét vállalat közös erővel a legjobbra törekedett.
A gyártó 2003-ban dobta piacra első mobiltelefonját, kezdetben csak a fejlődő országokban, hiszen ekkor még a Nokia és a Motorola uralta a globális piacot. Első okostelefon modelljük, a Huawei 08220 csak 2010-ben került a piacra, ez elsősorban a feltörekvő országoknak szólt.
A Huawei 2012-ben megújult, Android operációs rendszerre váltott, illetve partneri megállapodást írt alá a Leicával, majd megjelent a Huawei P20 Pro. Ez a telefon nemcsak esztétikus látványt nyújt, de forradalmian új, hármas Leica kamerával is felszerelt - az intelligens fényképezés élményéért. A 40 MP-ből, 20 MP-ből, 8 MP-ből és 10X hibrid SuperZoomból, valamint 32 MP-es elülső kamerából álló hármas kamerával a Huawei P30 Pro új kihívás elé állította a jövő okostelefonjait, ha a gyártók lépést szeretnének tartani a Huawei készülékeivel, akkor nem adhatnak alább.
A 2018-ban indított Huawei P20 sorozathoz (Huawei P20, Huawei P20 Pro és Huawei P20 Lite) nagy reményeket fűzött a vállalat, nem hiába. A tavalyi év végére a gyártó 81%-kal többet értékesített a Huawei P20 sorozatból, mint az előzőből, a Huawei P10-ből.
Az elmúlt két évben csökkent az okostelefon-piacon a darabszámra történő értékesítés, és nem volt látványos növekedés sem. Mi lehet ennek az oka? A 10 évig tartó növekedés után a piac telített lett. Az okostelefonok ugyanazokat a funkciókat kínálják, kevés olyan újdonság van, ami miatt az emberek néhány éves okostelefonjukat újra cserélnék. A mobiltelefon-gyártók megtanulták, hogy hatékonyabbnak és vonzóbbnak kell lenniük, hogy elnyerjék a vásárlók bizalmát. A Huawei megmutatta, hogy ezeket a hihetetlen tudással rendelkező készülékeket olcsóbb árcédulával is el lehet látni.
A Huawei célja, hogy megdöntse a Samsung fölényét. A cég jó úton halad, hiszen sikeresen megelőzte eladások tekintetében az Apple-t, ráadásul nemcsak prémium, hanem középkategóriás készülékekben is erős, jelenleg minden szériát egy Lite verzió követ - a vásárlók igényeinek megfelelően.
A fantasztikus ár-érték aránnyal a Huawei komoly esélyekkel pályázhat az első helyre a piacon, ha le tudják győzni az eléjük kerülő akadályokat.