Régóta nem titok, hogy a Netflix egy az eddigieknél olcsóbb előfizetési szint bevezetésére készül, aminek árából azért tud engedni, mert cserébe a felhasználóknak reklámokat kell nézniük. Ma hivatalosan is bemutatkozott a Basic with Ads előfizetési szint, ami első körben 12 országban lesz majd elérhető: Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, és Spanyolországban, november 3-ától.
Havi 6,99 dollárért (ami 3 dollárral kevesebb, mint az alap, reklámok nélküli szint, melyért Magyarországon 2490 Ft-ot kérnek) az óránkénti 4-5 percnyi reklámon túl más kellemetlenségeket is el kell viselnünk.
A maximális felbontás 720p lesz, ahogy a Basic előfizetési szint esetében is, viszont a reklámokkal teli előfizetési szintet választók filmek és sorozatok egy részét "licencelési korlátozások" miatt nem érhetik majd el (a Netflix dolgozik majd ezen probléma megoldásán), illeve nem tölthetnek le semmit offline megtekintésre.
A hirdetések 15 vagy 30 másodpercesek lesznek, a műsorok előtt és közben láthatjuk majd őket. A szolgáltató figyel arra, hogy megfelelő korosztálynak való reklámokat jelenítsen meg, és csak olyan tartalmaknál, amik a hirdető elveivel nem ütköznek.
Nem tudni még, Magyarországra mikor juthat el, ahogy a forintban megadott ár sem ismert; mivel a 6,99 dollár az infláció miatt eleve 500 forinttal több, mint a mostani legolcsóbb előfizetési szint ára, vagy azt is emelik, vagy ez lesz röhejesen alacsony.