Komoly visszaesést kellett elkönyvelnie a Netflixnek az elmúlt két negyedévben, amin nyilván az sem segít, hogy a streaming óriás egy reklámokkal megtűzdelt előfizetési csomagot is elindít a jövőben, amiben nem is lesz elérhető az összes tartalom. Miközben a Netflixnél kevesebb lett a felhasználó, és így csökkent a bevétel, a Spotifynál egy furcsa anomáliának köszönhetően úgy kevesebb a pénz, hogy közben több millióval nőtt az appot használók tábora.
Miközben a szórakoztatóipart jogosan járja át a félelem, hogy a globálisan érezhető infláció kihatással lesz arra, mennyit költenek a családok ezekre az alkalmazásokra, a Spotify egyelőre hibátlanul veszi az akadályokat.
Az előző negyedévhez képest a zenehallgatós alkalmazás tábora 11 millió felhasználóval nőtt. A 433 millióból 188 millióan fizetnek a prémium csomagok valamelyikéért, ez 6 millióval több, mint a három hónappal korábban.
A Spotify annak köszönheti a stabilitását, hogy rengeteg pénzt költenek a marketingre, továbbá nagy figyelmet kap az is, hogy a lejárt előfizetéssel rendelkező felhasználókat is visszacsábítsák, vagy másokat áttereljenek a családi csomagba.
Összességében a cég 194 millió eurót vesztett, a jövőben azonban anyagilag is pozitívba fordulhat a mutató, miután nagy növekedést várnak a reklámozóktól származó bevételek és az előfizetők tekintetében is. Ezek mellett nagyobb hangsúlyt akarnak fektetni a jövőben az olcsóbb termékekre, mint a podcastek és hangoskönyvek, így kevesebbet kell majd fizetniük a lemezkiadóknak, bár ennek a zenészek nyilván nem annyira örülnek majd.