A 2016-ban alapított OnlyFans eredetileg azzal a céllal jött létre, hogy összekösse a tartalomgyártókat a fizetni is hajlandó rajongókkal, ám a szolgáltatás idővel a 18+-os kontent fellegvárává vált, így manapság túlnyomó többségében szexuális jellegű anyagokat kínáló "alkotókat" találunk a kínálatban.
Habár az üzemeltető Fenix International 2021-ben megpróbálta száműzni a keményebb tartalmakat, a pénzükért aggódó befektetők olyan heves nyomást gyakoroltak a vállalatra, hogy az rövid úton elállt a tervtől. A pokol tehát végül mégsem fagyott be, az OnlyFans pedig szédületes sebességgel robog tovább a maga sikamlós útján.
A Yahoo Finance beszámolója szerint a platform vezérigazgatója, Ami Gai a Rio de Janeiróban tartott Web Summit fellépőjeként dicsekedett el vele, hogy már több mint 3 millió tartalomkészítő aktív az OnlyFansen, s hogy csak a tavalyi évben 40%-kal nőtt a számuk.
"Hatalmas növekedést figyeltünk meg az alkotók és a rajongók csatlakozásában, ezt pedig annak tulajdonítjuk, hogy az OnlyFans nagyon is globális vállalkozás, már több mint 100 országban vagyunk jelen."
- kommentálta az eredményt a CEO, aki Dél-Amerikát és Ausztráliát, valamint Európa egyes régióit határozta meg a további növekedés motorjaként. Az OnylFans tehát nem szándékozik lassítani, arra viszont nem terjedt ki a vezérigazgató előadása, hogy mekkora szerepet játszhat a lendületben a világszerte romló gazdasági környezet, ami sok elszegényedéssel fenyegetett embert -főként nőket - kényszeríthetett arra, hogy a platformon bocsássák áruba a testüket.
Pedig az OnlyFans messze nem olyan hatalmas üzlet, mint ahogy azt a szolgáltatás maroknyi, csodásan meggazdagodott sztárjának történetéből gondolhatnánk: a SpendMeNot 2022-es kutatása szerint egy átlag tartalomgyártó havi 151 dollár, vagyis 47 ezer forint körül keres a platformon, amiből még az OnlyFans jutalékát és az adót is le kell vonni.