Nem néz ki jól a Tesla negyedéves jelentése. A 2025-ös első negyedévben a cég 71%-kal kevesebb profitot termelt, mint tavaly ilyenkor, ami, ismerve Musk jelenlegi életpályáját, leginkább annak köszönhető, hogy már nem csak autókat árul, hanem Trump adminisztrációjában is tevékenykedik, miközben Twitteren tesz közzé egyre megosztóbb gondolatokat.
A befektetőkkel való beszélgetés során bejelentette például, hogy júniusban indul az autonóm taxis szolgáltatása Austinban, de nem Cybercabekkel, csak Model Y Teslákkal, ami érthető csalódottságot váltott ki, hiszen nem ez volt az ígéret.
A számok viszont nem hazudnak: 19,3 milliárd dolláros bevétel, ami 9%-os csökkenés tavalyhoz képest, 362 ezer legyártott jármű, amiből összesen 336 ezret szállítottak ki. A Model 3 és Model Y eladásai 12%-kal estek, a Cybertruck 24%-kal zuhant vissza, amit már nem igazán lehet a piac szeszélyének betudni. A helyzet az, hogy egyre kevesebben akarnak Muskhoz kötődni, főleg mióta a kormányban dolgozik Trump oldalán.
A Tesla nem jelentett veszteséget, de ez nagyban köszönhető annak az 595 millió dollárnyi karbonkreditnek, amit más benzines járműveket előállító autógyártók fizettek. A keddi beszélgetés talán annyiban volt szokatlan, hogy Musk sokkal visszafogottabb, már-már letört volt, ami valahol érthető, hiszen mostanában a Tesla szalonok előtt tömeges tüntetések zajlanak a DOGE (Department of Government Efficiency) miatt, aminek Musk lett az arca.
Musk azt ígéri, májustól hátrébb lép a DOGE-tól és sokkal több időt szentel a Teslának, de kiemelete, hogy továbbra is Trump tanácsadója marad, egészen a ciklusa végéig.