A Facebook Amerikában hamarosan elindítja az eddigi legjobb próbálkozását a TikTokkal szemben. Ennek a neve Reels, és alapvetően az Instagram része, egy funkció, ami pont olyan, mint a TikTok. Amerika után a következő hetekben pedig globálisan is elérhetővé válik az NBC News forrásai szerint. A funkciót az Instagram igazából már tavaly elkezdte tesztelni Brazíliában, azóta csiszolják a felhasználói élményt.
Állítólag most nagyjából 50 országban indul majd el a Reels, és a funkció az Instagram főképernyőjén keresztül, közvetlenül lesz elérhető. Egy új ikont tesznek a képernyő aljára, a Reelek pedig bekerülnek a fő hírfolyamba és a felfedezés menübe is.
Az, hogy a Reels ennyire központi része lesz az Instagramnak, jól mutatja, hogy mennyire szeretné a Facebook megfogni a TikTokot. A múltban ez a taktika már sikeresnek bizonyult, elég csak a Snapchat másolására gondolni, egyszerűen leklónozták a kívánt funkciót, és bejött a dolog. Amennyiben a Reels is hasonló utat jár be, akkor a TikTok akár feledésbe is merülhet, hiszen az utóbbi időben egyre nehezebb helyzetbe kerül a vélt kínai kapcsolatai miatt, és már Amerikában is betiltanák.