A The Wall Street Journal információi szerint a YouTube jelenleg valamiféle olyan online store-on dolgozik, amiben a felhasználóknak elvileg lehetősége lenne különböző streaming platformokra előfizetéseket vásárolni. Ha minden igaz, akkor másfél éve zajlik már a fejlesztés, és akár már idén ősszel el is indulhat a rendszer, a Google jelenleg még a potenciális partnerekkel tárgyal.
A YouTube-nak egyébként már jelenleg is létezik egy ehhez egészen hasonló szolgáltatása, a YouTube TV, ami 65 dolláros (nagyjából 25 ezer forintos) havidíj ellenében 85 tévécsatorna műsorának streamelését biztosítja, de extra pénzért bővíthető a kínálat - az HBO, Showtime és Starz csatornákat (összesen 29-et) tartalmazó Entertainment Plus csomag például tovább 30 dollárba (kb. 11500 forintba) kerül havonta.
Az új "channel store" annyiban különbözik majd a korábbi rendszertől, hogy itt nem kell hatalmas csomagokat egyben megvásárolni, hanem szabadon csemegézhet majd mindenki a különböző szolgáltatások közül, csak arra a streaming platformra fizet elő, amit konkrétan nézni is szeretne.
Valószínűleg úgy fog működni az egész projekt anyagi vonzata, hogy az előfizetői díj egy részét elteszi a YouTube, és a maradék jut majd csak el a konkrét streaming szolgáltatóhoz. A YouTube szerint azért is lesz remek ez a rendszer, mert például a felhasználók meg tudnak nézni egy előzetest, ha pedig tetszik nekik az adott film, akkor egy gombnyomással már elő is tudnak fizetni arra a szolgálatásra, amely kínálatában megtalálható az adott mozi.
Nyilván az is hasznos lenne, ha nem kellene minden platformhoz külön applikációt használni, és a YouTube kezelné az összes előfizetésünket, egy helyről lenne indítható az összes műsor. Elvileg hamarosan meglátjuk, mi sül ki mindebből.