Az Instagram azon dolgozik, hogy kibővítse a nemrég elindított Guides funkcióját, amely lehetővé tette egyes felek számára, hogy mentális egészséggel kapcsolatos útmutatásokat osszanak meg. Azóta külön fülön több tartalomgyártó is közzétette a tippjeit a profilján keresztül. Az Instagram most pedig olyan eszközöket fejleszt, amelyekkel a Guides keretén belül más ajánlásokat is tehetnek majd a tartalomgyártók: helyeket vagy termékeket ajánlhatnak.
A végső cél az, hogy hosszabb tartalmak kerüljenek az Instagramra, ne csak fotók és videók. Ezen a külön fülön pedig tippeket és tanácsokat oszthatnak majd meg a sztárok és cégek, így nem kell az Instagramról egy blogra vagy weboldalra irányítani az érdeklődőket.
A funkciót eredetileg utazásokhoz találták ki, de a világjárvány miatt kicsit átalakították. A mostani újításokra pedig többek között azért van szükség, mert hasonlóval rukkolt elő nemrég a Pinterest is, a Facebook tulajdonában lévő Instagram pedig nyomást érzett, hogy reagáljon az ott megjelent útmutatókra, ráadásul a TikTok is sok érdeklődőt elhódít.