Az App Annie legutóbbi becslései szerint a globális appszektor 380 százalékkal nő meg a következő négy év során, és majdnem megnégyszerezi a bevételeket. A jelenleg éves szinten generált 1,3 billió dolláros bevétel helyett 2021-ben már 6,3 billió dollárral számolhatunk.
Tavaly egy ember átlagosan 379 dollárt költött el az alkalmazásboltban való vásárlásokra, mobilos vásárlásra és reklámokra. Ez az érték a következő négy évben fejenként 1008 dollárra emelkedik. A növekedés oroszlánrészét persze az online vásárlások adják majd, ezen belül is Ázsia a legnagyobb piac.
A szakértők szerint a kínai felhasználók már háromszor nagyobb valószínűséggel vásárolnak online és appokon keresztül ételt és élelmiszert, kétszer valószínűbb, hogy appokon keresztül küldenek pénzt, és négyszer valószínűbb, hogy a jövedelmük félretehető részét mobilon költik el. Emiatt 2021-re a kínai app-piac 2,59 billió dollárt ér majd, az amerikai csak 820 milliárdot.
A jelentés szerint az App Store idén 40 milliárd dolláros bevételt generál majd, a Play Áruház pedig 21 milliárdosat. 2021-re az értékek 60 milliárdra emelkedhetnek.
Az appokkal történő foglalkozás az emberek életéből évente 1,6 billió órát vesz el, négy év múlva ez 3,5 billióra emelkedik. Miért? A jelenlegi 3,4 milliárd mobilos felhasználó helyett 2021-re 6,3 milliárd ember nyomkodja majd az appokat.
A számok pedig nem megalapozatlanok, az App Annie általában megbízható jóslatokkal áll elő. Még ha téved is valamiben, az jól látszik, hogy a jelenlegi trendek alapján az emberek mindennapjait az okostelefonok és az appok határozzák meg.