A Google mostanában eléggé ráfeküdt a térképszolgáltatásának fejlesztésére, különféle új funkciók érkeztek, amelyek hol közösségibb, hol pedig a szintén Google által birtokolt Waze-hez hasonló extrákat adnak az eddigi alapokhoz. Egy dolog nem volt idáig a Maps felületén, de az gyaníthatóan nem is hiányzott senkinek az amerikai cégen kívül: a hirdetések. A Bloomberg szerint viszont nemsokára ez az app is elveszti a "reklámszüzességét".
A források szerint szerencsére nem arról lesz szó, hogy navigáció közben egyszer csak felugrik valami teljes képernyős reklám női alsóneműkről vagy az akciós trappistáról. A Google állítólag kétfajta fizetett tartalomtípust tervez, amelyek mindegyike a kereséshez kapcsolódik.
Egyrészt egy olyasféle modell érkezhet, hogy amikor egy adott területen mondjuk rákeresünk a kávézókra, akkor a találati listában elöl találunk majd kiemelt ajánlatokat. Másrészt pedig előfordulhat az is, hogy egy adott területen megnyitva a térképet kapunk néhány ajánlást olyan környékbeli helyekről, amiket a böngészési és "mászkálási" preferenciánk alapján a rendszer érdekesnek gondol számunkra.
Egyébként bármilyen ördögtől valónak is tűnik mindez, pont a Waze az, ahol már most is futnak hirdetések, és ha a Google Térképen valóban nem a fél képernyőt kitakaró, teljesen felesleges és nem odavaló reklámokkal kell számolnunk, hanem csak néhány kiemelt illetve nekünk ajánlott hellyel, az még talán belefér. A Google termékmenedzsere, Rajas Moonka mindenesetre kifejezetten úgy fogalmazott, hogy csak olyan helyekre szúrnak be hirdetéseket, ahol "elférnek" és nem zavarják az app fő funkcióit. Viszont sokan keresnek a hagyományos navigáció mellett ezen a felületen különféle szolgáltatásokat, üzleteket, ahová a normál működés megzavarása nélkül el tudnak helyezni fizetett javaslatokat.
Azt még nem tudni, mikor élesedhet mindez, de jó tudni, hogy nemsokára egy fokkal tüzetesebben meg kell majd nézni a Térkép által a keresésünkre feldobott ajánlatokat, hiszen lehet, hogy néhány közülük nem azért jelenik meg, mert ez a legjobb találat számunkra, hanem azért, mert fizetett módon ácsingózik a figyelmünkért.