Miután a WHO globális egészségügyi vészhelyzetet hirdetett a koronavírus miatt, még fontosabb, hogy ne tévinformációkra és összeesküvés-elméletekre találjanak az internetezők. Más nagy szolgáltatók és internetes vállalatok is elkezdtek kiemelten foglalkozni az üggyel, a Facebook és a Twitter például az álhíreket, pánikkeltő posztokat és valótlan pletykákat szűri. Mivel egyre nagyobb a pánik lehetősége, ezért a Google "SOS Alert" üzemmódra váltott, és a keresési találatok között a WHO és az egyéb szervezetek információit mutatja kiemelt helyen.
A Google SOS Alert rendszere a hiteles forrásokból származó információkat helyezi kiemelt előtérbe, a kétes hivatkozásokat pedig minél hátrébb sorolja. A kiemelt találatok között a jelenlegi állapotokról lehet olvasni, de külön szakaszt kapott az is, hogy miket tanácsolnak a szakértők a megelőzés érdekében.
A vállalat azt ígéri, hogy hamarosan több lokális információ is megjelenik majd a böngészőkben, amint az algoritmus rábukkan a kapcsolódó, helyi hírekre. A kínai vöröskeresztnek pedig 250 000 dolláros adományt juttatott el a Google, amely a saját dolgozóitól is várja az adományokat: ők eddig több mint 800 000 dollárt gyűjtöttek.