A Google 2019-ben összesen 2,7 milliárd félrevezető, megtévesztő, vagy kártékony hirdetést blokkolt és távolított el a webről, illetve majd' 1 millió hirdetői fiókot is felfüggesztett a szabályok megszegése miatt. Most pedig különösen nagy figyelmet fordít a cég erre a feladatra, ugyanis a koronavírusjárvány idején még nagyobb kihívásokkal kell szembenéznie. Ugyanis a csalók változatos módszerekkel igyekeznek kihasználni a helyzetet többek között úgy, hogy túlárazott termékeket, rossz minőségű árut kínálnak, vagy sosem teljesítik a megrendelést.
A Google szakemberei új technológiákkal próbálja megfékezni az ilyen reklámokat, csak a koronavírussal kapcsolatos hirdetések tízmillióit fogták meg az elmúlt pár hónapban félrevezető állítások vagy indokolatlan áremelések miatt. 1,2 millió hirdetői fiókot töröltek, illetve 21 milliónál is több oldalról távolítottak el hirdetéseket.
Egy évvel korábban még 2,3 milliárd reklámot kellett blokkolnia a Google-nek, azóta viszont nagyobb hatékonysággal ismerik fel a trendeket, mintákat, és így a csalók fenyegetéseit is eredményesebben szűrik.