Az eredetileg iOS-exkluzív alkalmazásként indult Instagram 2012 tavaszán került a Facebook vállalat (mai nevén Meta Platforms) birtokába, azóta pedig folyamatosan bővítették a funkcióit, így napjainkra nagyon messze került attól a hipsztereknek szóló képmegosztótól, amit egykor jelentett.
Most viszont kivételesen az egyszerűsödés felé tesz egy lépést a platform, mivel egy sokak által üdvözölt változtatással háttérbe tolja az alkalmazáson belüli vásárlásokat.
Elsőként a The Information szellőztette meg még szeptemberben, hogy az Instagram vissza akarja fogni a vásárlás erőltetését, most pedig maga az üzemeltető jelentette be, hogy az érintett piacokon eltüntetik a dedikált vásárlás-gombot az alsó kezelősávról. A változtatás értelmében az eszköztár közepén ismét az új posztok készítésére szolgáló "+" gomb kap helyet, míg a rövid videók felületére navigáló Reels-gomb ennek a jobb oldalára kerül.
Az Instagram ezzel ugyanakkor nem adja fel teljesen a vásárlással kapcsolatos terveit, egyszerűen csak új módszerekkel szeretné rávenni az embereket, hogy a közösségi oldalon keresztül költsék el a pénzüket:
"Továbbra is lehetőséged lesz arra, hogy létrehozd és futtasd a boltodat az Instagramon, mivel továbbra is olyan vásárlási élményekbe fektetünk be, amelyek a legtöbb értéket nyújtják az emberek és a vállalkozások számára a főoldalon, a történetekben, a reelsben, a hirdetésekben és más területeken."
- áll az Instagram hivatalos posztjában. A platform "Shopping" felületét jelenleg személyre szabott termékajánlások alkotják, a The Information azonban az ősz során belsős forrásokra hivatkozva azt jósolta, hogy ez néhány hónapon belül teljesen meg fog szűnni, a helyét pedig egy szimplább, "Tab Lite" nevű oldal veszi majd át. Cikkünk írásáig nem történt arra utaló bejelentés, hogy ez most valóban elindul-e, de idővel biztosan kiderül majd, pontosan mit tervez az Instagram a vásárlásokkal.