Manapság már számos külsős fejlesztésű árfigyelő alkalmazás érhető el a mobilokra, aki pedig az adott pillanat legolcsóbb ajánlatát szeretné megtalálni, annak is van választék az erre szakosodott platformok között.
A telefonos Chrome böngésző következő verziójával a Google is beszáll a buliba, ebben élesedik ugyanis a nyár óta tesztelt, integrált árfigyelési funkció.
Az újdonság használata rendkívül egyszerű: ha valahol a kosarunkba helyezünk egy árut, de még nem szeretnénk végigvinni a folyamatot, csak nyitva hagyjuk az adott lapot, a Chrome pedig később a felső sarokban jelzi, ha olcsóbbá válik a portéka.
Az egyelőre csak az USA-ban elérhető funkció még ezen a héten élesedik az Androidos készülékeken, iOS-re pedig valamikor később fut be.
Az árfigyelést remekül kiegészíti, hogy a böngésző keresősávjából már elindíthatjuk a Google Lenst is, és fénykép alapján is rákereshetünk a fizikai boltokban kinézett termékekre.
Az asztali Chrome pedig azzal könnyíti meg a vásárlást, hogy az Új lap-felületen Windowson és Macen is látható lesz a bevásárlókosár, így egy kattintással folytatható a megszakított shoppingolás, egyelőre sajnos szintén csak az Egyesült Államokban.
A Google hivatalos blogja azt írja, hogy bizonyos cégek (Zazzle, iHerb, Electronic Express, Homesquare) még kedvezményt is felajánlhatnak a visszatérőknek, így bizonyos esetekben kifejezetten megéri majd elidőzni néhány napot az online kasszánál.
Ezzel azonban még mindig nem mentek olyan messze, mint a Microsoft Edge, ami egy ideje már a részletfizetési lehetőségek biztosításával kísérletezik.