Mint a napokban kiderült, a Trump-kampányhoz úgy sikerült megszerezni az adatokat és profilozni 50 millió Facebook felhasználót, hogy arról nem is tudtak. Aztán kiderült, hogy Androidos telefonokról a közösségi oldal még a hívásadatokat is begyűjtötte. Mindezek után a gigacég úgy döntött, egyelőre inkább nem hozakodik elő az okoshangszórójával, ami a történtek tükrében felveti a kérdést, hogy mégis miért nem.
Eredetileg úgy volt, hogy a május elsején lévő F8 konferencián mutatják be az új kütyüt, de a botrányok következtében elmarad a bemutató. Ettől függetlenül úgy tudni, hogy a megjelenés az év második felében meg fog történni, csak éppen a májusi leleplezés marad el. Ami nagyon érdekes a dologban, hogy egy fókuszcsoportos teszt eredménye szerint a Facebook intelligens hangszórójának otthoni használata aggodalmat kelt az emberekben.
Csakhogy olyan, mintha a tesztre még a Cambridge Analytica-sztori előtt került volna sor, ami azt jelenti, hogy a felhasználók alapvetően is bizalmatlanok a cégóriás adatvédelmével kapcsolatban. Azt lehet hát mondani, hogy a pletykák szerint 15 hüvelykes érintőképernyővel és kamerával is rendelkező hangszóró életútja igencsak rögösen indul, ráadásul egy olyan piacon, amit az Amazon Echo és a Google Home ural, ráadásul az Apple HomePod is beszállt a csatározásokba.