Hirdetés

Ezt tudják az iskolásoknak kiosztott laptopok



|

Darabonként nagyjából nettó 180 ezer forintért vásárolt 140 ezer laptopot a Klebelsberg Központ - Erdős Márton, a PCW főszerkesztője elmondta, mire jók.

Hirdetés

A napokban jutnak el az ötödik, hatodik és kilencedik évfolyamon tanuló iskolásokhoz azok a laptopok, amikre a Klebelsberg Központ bruttó 33 milliárd forintot költött, és "a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása" velük az elsődleges cél. Egy ilyen beruházásnál természetesen nem azt nézték, hogy a lehető legjobb teljesítményű gépeket tudják beszerezni az elkülönített keretösszegből, hanem azt, hogy az iskolások igényeinek, használati körülményeinek leginkább megfelelő masinákkal szolgálhassanak.

Összesen négy különböző modellt rendeltek a hazai beszállítóktól, melyek mindegyike az alábbi, előírt minimum specifikációnak felel meg:

  • 11 hüvelykes, HD (1366 x 768 pixel) felbontású, érintésérzékeny kijelző,
  • Intel Pentium Silver N6000 processzor,
  • 4 gigabájt DDR4 memória,
  • 128 gigabájt SSD,
  • 2 darab USB type-A port, legalább az egyik USB 3.2 (vagy újabb) szabvány,
  • HDMI 1.4 port,
  • magyar nyelvű, cseppálló billentyűzet,
  • beépített Wi-Fi (812.11 ac),
  • USB Type-C töltési lehetőség,
  • webkamera,
  • Windows 10/11 Pro operációs rendszer.

Ez némileg korlátozta a választékot, de az ASUS BRF1100F, a Dell Latitude 3140, a Lenovo 300w Gen 4 és a HP Pro x360 Fortis 11 G11 épp megfeleltek a leírtaknak.

Hirdetés

A 24.hu megkeresésére főszerkesztőnk, Erdős Márton elmondta, a kb. 180 ezer forintos nettó ár reális ezeknél a gépeknél, főleg úgy, hogy érintőképernyős és extra strapabíró modellekről beszélünk. A problémát nem az eszköz jelenti, hanem hogy nincs digitális tananyag, és a rendszer sincs felkészítve erre.

"Ez az egész a légüres térbe jött: nincsen digitális tananyag, nem állt át az oktatási rendszer a digitális oktatásra, nem épült be a tanárok és diákok mindennapjaiba, hogy digitálisan adják és kapják a tananyagot. Ugyanúgy tankönyvekből tanulnak, füzetekbe írnak a diákok, így egyelőre elhanyagolható a notebook szerepe az iskolában. Nem készültek fel erre sem a tanárok, de a szülők sem, sőt a szülők és a diákok semmiféle tájékoztatást nem kaptak arról, hogy mikor és mire lesz hasznos ez a notebook a tanulás során. Nem véletlen, hogy csak néhány gyerek viszi be az osztályból a notebookját, és többnyire önszorgalomból használja tanulásra."

A témáról bővebben a fent linkkelt cikkben lehet olvasni, illetve érdemes meghallgatni a Millásreggeli alábbi adását, amiben szintén Márton volt a vendég.

A cikk megjelenését és a rádióinterjút követően az Oktatási Hivatal, illetve Dr. Maruzsa Zoltán Közoktatásért felelős államtitkár felvette szerkesztőségünkkel a kapcsolatot. Reményeink szerint hamarosan részletesen is bemutathatjuk a hazai közoktatásban elindított digitalizációs folyamatot, továbbá a tanárok, diákok és szülők számára egy összefoglaló, fontos és hasznos információkat tartalmazó anyaggal is készülünk.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.